3. Good Energy!!!!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mieke Theunissen - WaarBenJij.nu 3. Good Energy!!!!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mieke Theunissen - WaarBenJij.nu

3. Good Energy!!!!!

Door: Mieke Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Oktober 2014 | Guatemala, Guatemala-stad

The amount of happiness that you have depends on the amount of freedom you have in your heart. Thich Nhat Hanh

WAAW!!!!
Bijna 1,5 week woon ik in San Pedro de la Laguna, maar het voelt alsof ik al veel langer hier woon.

De man van mijn gastmoeder is ernstig ziek en is geopereerd geworden aan zijn hersenen. Kina, mijn gastmoeder is nu al een aantal dagen bij hem in het ziekenhuis. In het huis is het druk. Er komen veel mensen die in en uit lopen, vrouwelijke familieleden die meehelpen met koken en die hun kinderen meenemen.
KORTWEG.......ik ben even toe aan rust! :D

Afgelopen donderdag, na Communicatieles heb ik mee gedaan met de Salsales. Deze wordt elke vrijdag op school gegeven.
HEERLIJK!!!! Onwijs genoten van de muziek en het dansen!

Ik heb besloten om een aantal uurtjes per week te gaan werken in het hondenasiel in de buurt van de school.
Even niet de hele tijd onder de mensen zijn. Honden hebben een heerlijke, positieve energie en maken geen onderscheid. Een afspraak gemaakt met de man die er werkte dat ik maandag 13 oktober ga beginnen.

Mijn Wens!
Ik loop al jaren rond met het idee om te gaan Paragliden. Het gevoel om helemaal los te zijn van de grond, vliegen in alle rust en dan uit uitzicht!!!
Een ultieme manier om vrijheid te ervaren in al zijn facetten.
Ik heb een team gevonden: Realworld in Atitlan die doen Paragliden.
Ik heb een mail gekregen van Christian. Hij geeft aan dat de weersomstandigheden nu nog niet optimaal zijn om te gaan vliegen. Maar in de loop van de volgende week zou het er beter uit gaan zien. Ik wacht af en houd contact met hem :D

vrijdag 10 oktober
Samen met Laura en Emma naar Yoga Forest in San Marcos de la Laguna vertrokken voor 1 nachtje. Heath zou na komen. Als ik eraan terug denk krijg ik nog steeds dat heerlijke, relaxe en bijzondere gevoel. De weg er naar toe was al een bijzondere ervaring op zich!
Ik zal wat foto´s plaatsen zodat jullie een idee krijgen waarover ik schrijf :D haha. Eerst moesten we met een klein bootje het meer over. Prachtige Vulkaan bergen omringen het meer. Ik kijk mijn ogen uit. Het gebied is prachtig! We arriveren in een klein bergdorpje. Kleine jongetjes van ongeveer 10 jaar staan ons op te wachten om te vragen of ze onze backpacks en tassen kunnen dragen voor een beetje geld.
We besluiten de weg te vragen. We moeten een smal bergpad (en dan bedoel ik ook echt smal :D) volgen ophoog naar de YogaForest. Een pad met zo nu en dan beschilderde stenen met bloemen.
Al snel zien zien we de eerste steen en vanaf hier begint onze lange tocht, haha. OMHOOG! De omgeving is wederom prachtig. Hoge vulkanen, junglegeluiden en een lekker temperatuurtje. Ik ben zo blij dat ik niet mijn backpack heb meegenomen. wat een klimwerk :D
Als we na ongeveer een uur lopen (wat eigenlijk 30 minuutjes zou moeten zijn, athans wat YogaForest op hun site had gezet :D) aankomen, komen we al snel tot de conclusie dat onze tocht zeker de moeite waard was geweest!
(zie foto´s hieronder) de natuur was adembenemend! Veel gekleurde bloemen, prachtige bomen die ik nog nooit eerder heb gezien, vulkanen op de achtergrond en vooral hele mooie, warmhartige mensen.
die avond kennis gemaakt met meerdere mensen. We eten pizza die we zelf maken en in steenovens verwarmen. Ik help mee met het snijden van de groente, wat al snel voor een leuk gesprek zorgt met Cheremey. Een man die net terug is van zijn geboorteland om zijn familie te zien.
De wc hier jahaaa........ dit was wel de mooiste wc die ik ooit gezien heb in mijn leven. En ik heb er al heel wat gezien haha, kun je nagaan!
Voor de wc moest je wel even klimmen. Maar dan........een houten huisje, met een trapje omhoog naar de wc. WAAW......je had je eigen prive uitzicht op het meer, omgeven door vulkanen. Alleen al voor het uitzicht zou je graag naar de wc gaan. De volgende ochtend ben ik om 5 uur opgestaan om te genieten van een heerlijke koude douche! de mensen hier waren trots op me! haha.
Ik heb tijdens het douchen de zon zien opkomen. Het was donker toen ik naar de douche liep. Om 6.15 uur hadden we ongeveer 1,5 uur Meditatie. Daarna heerlijk ontbeten. Ik heb al heel snel mijn draai gevonden hier. De natuur in combinatie met de mensen zorgen voor een ontspannen, fijne sfeer. In de ochtend hebben we les over Tree Pruning (snoeien van bomen) en hoe je verschillende soorten fruit kunt krijgen aan 1 boom. Een hele interessante les waarbij we ook verschillende technieken kregen te horen hoe je dit kunt doen.
In de middag help ik mee met het schoonmaken van een vijver samen met Brian. Een jongen uit Amerika. Het was niet verplicht, maar ik wilde graag hier bezig zijn in de natuur. Samen lunch gegeten, boekje gelezen in een hangmat met uitzicht op het meer en de bergen. Nog een Yogales gevolgd in de middag. Heel erg ontspannen! Ik heb voor het eerst yoga gedaan met Linnen doeken. Erg bijzonder.
Rond 16.00 uur neem ik afscheid van de groep. Een warm afscheid. Samen met Heath, Laura en Emma loop ik weer terug naar het dorp. Om weer met het bootje terug te varen naar San Pedro. Bij de boot neem ik afscheid van Emma. Haar ga ik niet meer zien. En ja, dat hoort ook bij het reizen. Afscheid nemen van mensen waar je toch een band mee hebt gekregen. Met Heath vaar ik terug. In de boot ontmoet ik een koppel waar ik op de heenweg naar San Pedro mee gesproken heb. We kletsen eventjes als mijn gedachtes langzaam afdwalen naar het meer en de vulkanen. ik voel me dankbaar, onwijs dankbaar!

Mountains View

The secrets of our ancestors
hidden in water lakes.
Vulkanos, fire of life
in piece.
No questions about the misty view.
Oh...Eagle Spirit,
keeper of the mountains.
Speak to me.
Love and Wisdom is there
for those who see.

Mieke, Guatemala 12 okt 2014


  • 12 Oktober 2014 - 20:01

    Evelien:

    Hey zussie..Leuk om een reisverslag van je te lezen..Zo te horen bevalt het je super daar. Fijn dat het je goed bevalt.En wat een mooie foto's..Lijkt me echt super mooi daar..Mocht je langer blijven misschien toch maar een ticketje boeken :) Kan me inderdaad voorstellen dat die drukte je af en toe teveel wordt..goed van je dan je een aar dagen in t asiiel gaat werken..Lekker even wat rust en wat meer ruimte voor jezelf!! Amuseer je mup..IK mis toch wel wel..Maar geniet er lekker van.. Gelukkig houden we elkaar op de hoogte en spreek ik je geregeld..Adios Hermana :)

    (Ik kan ook een beetje spaans)

    xxx evelien

  • 12 Oktober 2014 - 21:16

    Mieke Theunissen:

    ZOU HEEL ERG LEUK ZIJN!!!!!!!!!!!! haha. Love u schat xxxx

  • 13 Oktober 2014 - 18:26

    Evelien:

    Even wat sponsors voor me zoeken :) love you..xx

  • 13 Oktober 2014 - 19:44

    Milou:

    WHaaaaaa u shot some coffeebeans.. Kan t niet zo goed zien mr geloof t wel !!! Gaaaaaaf
    Miek. Schitterend!!!! Geniet!!!

  • 14 Oktober 2014 - 07:08

    Evelien:

    Hey mup, heerlijk om te lezen dat het je zo goed bevalt!! Foto's zijn geweldig, wat een mooi gebied. Enne Evelien ik ga mee

  • 14 Oktober 2014 - 07:11

    Anne:

    Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed in mijn reactie, zelfs mijn naam klopt niet?! Knap of ik weet hem zelf niet meer. Wazig op de vroege morgen!! Xxx Anne

  • 18 Oktober 2014 - 22:15

    Evelien:

    Anne gaan we samen :)

  • 18 Oktober 2014 - 22:32

    Mieke Theunissen:

    Laat maar weten wanneer jullie komen!!!!!! Xxxxx :D :D :D

  • 19 Oktober 2014 - 11:50

    Evelien:

    je hoort het :) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 16806

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 September 2015

Midden Amerika

Landen bezocht: