4. Een bijzondere vrouw - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mieke Theunissen - WaarBenJij.nu 4. Een bijzondere vrouw - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mieke Theunissen - WaarBenJij.nu

4. Een bijzondere vrouw

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Oktober 2014 | Guatemala, Guatemala-stad

Your work is not to drag the world kicking and screaming into a new awareness. Your job is to simply do your work..sacredly, secretly, and silently.. and those with ‘eyes to see and ears to hear will respond’


Een bijzondere ervaring met een bijzondere vrouw, mijn gastmoeder.
Ik woon twee weekjes in mijn gastgezin. Mingo is nog steeds erg ziek. Vannacht is hij weer samen met Kina naar het ziekenhuis moeten gaan. Hij kon 1 helft van zijn lichaam niet meer bewegen.
Een paar dagen geleden toen ik langs zijn kamer liep en aan Kina vroeg hoe het met hem ging, zei Kina dat ik naar binnen kon gaan bij Mingo.
Kina vertelde hem dat ik er was. Hij draaide zich langzaam om naar mij en ik gaf hem mijn hand.
Kina ging naast mij zitten op een stoel. Wat er toen gebeurde was heel bijzonder. Mingo sliep en ik praatte met Kina.
Ik zag veel verdriet in haar ogen en veel pijn. Woorden werden overbodig.
Tegenover mij zit een sterke vrouw!
Een vrouw die elke ochtend vroeg op staat om het huishouden te doen, te koken voor veel mensen en om haar man te verzorgen.
Een vrouw die zeer geliefd is onder de mensen. Ik zie elke dag groepen mensen het huis binnen komen om te bidden voor Mingo. Oude vrouwen in prachtige Mayakleding en jonge vrouwen, sommigen nemen hun kinderen mee.
Een vrouw die ondanks haar verdriet er is voor anderen. Ze vraagt me vaak hoe het met me gaat.
Ze is bijna altijd bezig van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat. Ik zie haar nooit rusten of tijd voor haarzelf nemen.
Nu zit ik hier tegenover deze vrouw.
Ik zie haar zoals ze is. En ik zie waardering in haar ogen dat ik er ben.
Ik zie ik in haar ogen groot verdriet, ze is op, DOODOP.
Ik buig me naar haar toe en geef haar een warme, lange knuffel.
In dit moment zijn er geen verschillen tussen haar en mij, maar is er een verbondenheid.
Ik krijg kippenvel over mijn hele lichaam.



  • 19 Oktober 2014 - 11:52

    Evelien:

    Mooi zussie!!!xx

  • 19 Oktober 2014 - 12:12

    Milou:

    Wawww...

  • 19 Oktober 2014 - 13:18

    Anne:

    Heftig, maar heel mooi mup! Xx

  • 19 Oktober 2014 - 14:08

    Elise:

    "Your work is not to drag the world kicking and screaming into a new awareness. Your job is to simply do your work..sacredly, secretly, and silently.. and those with ‘eyes to see and ears to hear will respond’ "
    we wisten het al hè, maar het is fijn er steeds aan herinnerd te worden, steeds opnieuw, ons leven lang,
    tot we het niet alleen snappen, maar het zijn en niet meer anders kunnen..
    xElise

  • 20 Oktober 2014 - 10:46

    Jeanne En Kees:

    Hoi Mieke,

    Wat een wonderbaarlijke ervaring he, om te ervaren dat liefdevolle lichaamstaal boven spreektaal uitgaat. Daar wordt je heel blij en gelukkig van.
    Heel goed bezig meisje.

    Liefs,

    Kees en Jeanne.

  • 20 Oktober 2014 - 11:40

    Miranda:

    Hoi lieve Mieke,
    Fijn dat je een steun kunt zijn voor je gastmoeder en haar zieke kind.
    liefde en zorgzaamheid zijn universeel.
    Ik stuur je via de mail een mooi lied dat gaat over de kracht van de vrouw wat je samen met je gastmoeder kunt bekijken en beluisteren want ook jij bent een sterke en krachtige vrouw.
    veel kijk en luisterplezier alleen of samen!
    liefs
    Miranda

  • 27 Oktober 2014 - 10:45

    Marlies:

    Hoi Mieke,

    Wat fijn dat je zoveel kunt betekenen voor andere mensen. Ben dankbaar voor wat je kunt doen, dat geeft je kracht voor zoveel andere mooie dingen.
    Dit is je missie, daar doe je het OOK voor.
    dikke kus van Marlies en Cris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16814

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 September 2015

Midden Amerika

Landen bezocht: